dimecres, 3 de maig del 2017

Tracks de Basandere

....i seguint amb la tradició començada el 2008, vam anar a fer de nou una ruta de BTT de 4 dies.

Aquest cop, cap a Navarra a fer la TRACKS DE BASANDERE.
Els integrants de l'expedició :
* Cérvols :
    * Oscar "nomeesfuerzo" tot i que ara també té el titol de ...."meesfuerzocuandollueve"
    * Obi "el presi" incombustible desde el 2008
* No Cérvols i malparit com el que més :
   * Juanma "cremitas"

Etapa 1 - Huarte fins Aoiz. (la dels rampotes)
De bon matí i sense pluja (novetat) però amb un fred del carajo (previsible) vam començar lilo, lala tot cantant la ruta.....fins que van aparèixer les primeres rampes. OSTIA PUTA !!!!! (perdó), aquests semi bascos estan com a PUTES CABRES (perdó 2). Uns pujadots del cagar, increïbles i a dalt de tot et trobaves unes "construccions" que fan servir per matar coloms.

Aquesta etapa és de transició, per acostar-nos cap a la part més muntanyosa. A destacar el pont de "fusta" que és de pel·lícula de por.....ah, i també la visita a la nevera que els paios aquests la van fotre a un cim (i no hi havia ni una sola birra....xist)

Etapa 2 - Aoiz a Burguete (la de les pujades tècniques)
Anàvem avisats. A partir de les 13h plouria i a més a més en enxamparia al antic camí dels Makis (que per cert no fotien massa cura quan fèiem els camins....estan plens de pedres). Amb aquesta informació, vam decidir matinar....bé, va matinar el Obi pq el Juanma i Oscar van baixar quan els hi va sortir de les boles....malparidos.
Resumint : fred, molt fred. Pluja, molta pluja la darrera hora. Ràpid, molt ràpid anava Oscar quan va començar a ploure.

Etapa 3 - Burguete a Eugui (la de les vistes)
Aquesta si que va ser una etapa Cérvol, com s'han de fer les coses. Al kilòmetre 8, ja estàvem entaulats.
Després, que si vaques, cavalls, ovelles....si, si....però, on es menja aquí? Juanma famèlic pq no té reserves. Oscar famèlic pq té moltes reserves, i encara en vol més. Obi mentre no sigui pedalar, tot li va bé.
Doncs dit i fet....segona parada i fonda.....resultat, colesterol en vena.
Voleu veure cavalls i d'altres animals? Doncs mireu National Geographic....aquí va sols de menjar.
I per sopar.....fot-li CHULETON.....ben regadet amb GIN TONIC i PACHARAN.
El paisatge em sembla recordar que era força macu.....yeah.

Etapa 4 - Eugui a Huarte (la dels corriols)
Darrera etapa on ja anàvem avisats de la dificultat dels primers kilòmetres.....que va ser encara més gran degut a la constant pluja que ens va acompanyar. Un entorn de tardor ens va acompanyar durant quasi bé 30km. Molts de pujada "dura" per la pluja i també per la quantitat de fullaraca al terra. Però com a premi final, UN INACABABLE CORRIOL revirat, rapidíssim i amb un final d'escàndol per aquells que sàpiguen saltar.

En acabar el super corriol, dinem a Zubiri i després agafem un tros del Camino on gent de tot el món fa camí fins a Santiago. Tots aquests personatges amb un somriure a la boca dient : BUENO CAMINO..... a cagar home, que nosaltres no fèiem el camino. Pesats, cansinos....prou........osti tu.

Resumint, ruta molt recomanable amb un seguiment i atenció excel·lent per part de Erkuden i Javi (com és habitual en qualsevol TRACKS)

Diumenge hagués estat aniversari EMILIO, va per tu nano.....aixi com per Marcel i Jose Luis.
Sempre presents en cada pedalada.